Webshop, adverteren en SEO voor internationale importeur in voedselindustrie
Vraag
De business-to-business sales kanalen (B2B) van Ecuador’s Fine Taste waren zeer winstgevend. Echter was er online aan de business-to-consumer (B2C) kant nog veel te winnen. De vraag was online sales te genereren via een webshop, waarbij deze was geïntegreerd in de basis website voor zowel de B2B – en B2C klanten.
Aanpak
Tijdens de meetings is veel gesproken over de strategie van het bedrijf. Vervolgens is een nieuwe bedrijfsnaam Ecuador’s Fine Taste (EFT) gekozen. De content en juridische zaken zijn uitgewerkt en in een look en feel vertaald die aansluit bij EFT. Een plan van aanpak is gemaakt voor de Search Engine Optimization (SEO), zodat via bepaalde zoekwoorden het bedrijf goed vindbaar is in Google. Om de continuïteit voor het zelf generen van content en sales voor de toekomst te waarborgen, is een handleiding gemaakt ten behoeve van het hanteren van het Content Management Systeem (CMS) inzake de website en geïntegreerde webshop. Een bespreking inzake het budget voor het adverteren op onder andere Facebook, Youtube en Google is ook aan bod gekomen.
Resultaat
Een webshop en een algehele zakelijke website met de producten Hoja Verde chocolade, Vélez koffie, MIRA avocado olie, MIRA avocado spread, MIRA Ají en MIRA verse avocado’s. Een nieuwsbrief voor alle klanten en belangstellende van EFT. Advertenties met like, deel en winacties van EFT producten uit Ecuador. Het bedrijf is internationaal groeiende en er komen steeds meer winkels bij die EFT producten verkopen. Mede door de online strategie kan deze groei plaatsvinden. Wilt u ook groeien met uw onderneming? Neem dan nu contact op met Sander Nijgh van DutchCoCreation via sander@dutchcocreation.nl of bel 0636467755.
“Planning verliep met sprint cycli van 2 weken”
Meetplan | Bedrijfsdoelstelling
Producten uit Ecuador verkopen voor EFT.
Strategie en tactiek
Advertentiecampagnes en nieuwsbrieven die klanten naar de website en webshop van EFT leiden.
De opbrengst van avocado olie verhogen en gerelateerde producten uit Ecuador aanbieden.
Key Performance Indicators
Conversiepercentage verhogen (nieuwsbrieven en sales producten).
Het totale aantal transacties verhogen.
De totale opbrengst van producten uit Ecuador verhogen.
Segmenten
Demografische klantgegevens: leeftijd, geslacht, locatie.
Verkeersbronnen: referral, email, organisch, direct.
Apparaattype: mobiel, tablet, desktop.
Gebruikerscategorie: B2C, B2B.
Targets
Hogere engagement: 20% meer pagina’s per sessie, 30% langere tijd op pagina per sessie, 35% lagere bounce rate. Hogere conversie: 40% meer conversie inschrijvingen nieuwsbrief, 50% meer conversie sales.